نکاتی که هنگام خرید تبلت باید در نظر گرفت

نکاتی که هنگام خرید تبلت باید در نظر گرفت

تبلت ها از نظر اندازه و عملکرد فاصله بین رایانه های لپ تاپ و تلفن های هوشمند را پر می کنند. تبلت ها برای ایمیل، وبگردی و سفر عالی هستند. بسیاری از افراد از تبلت ها به عنوان یک پلتفرم بازی قابل حمل نیز استفاده می کنند. این دستگاه‌ها جایگزینی برای بسیاری از کارهای لپ‌تاپ در مواقعی که به کارایی بالا نیاز نیست، می‌شوند. این راهنما به مشخصات و ویژگی‌های کلیدی می‌پردازد که باید قبل از خرید تبلت در نظر بگیرید .

اگر قصد یادگیری تعمیرات گوشی های موبایل و تبلت را دارید میتوانید از طریق اموزشگاه تهران پایتخت اقدام به یادگیری و دریافت مدرک بین المللی کنید.تهران پایتخت امکان پرداخت شهریه اقساطی داره هم اینکه میتونید جلسه اول رایگان شرکت کنید.

اندازه و وزن

تبلت ها برای موبایل طراحی شده اند. بر این اساس، شما باید اندازه و وزن هر خرید احتمالی را در نظر بگیرید. در برخی موارد، تبلت را برای مدت طولانی در دست خواهید داشت، بنابراین نمی خواهید دستگاه خیلی سنگین یا دست و پا گیر باشد. هر چه سبک تر، بهتر است. با این حال، در صورت افتادن تبلت نباید دوام آن را به خطر بیاندازد.

ابعاد نیز معیارهای کلیدی هستند، زیرا اندازه تعیین می کند که چگونه دستگاه در دستان شما قرار می گیرد. به عنوان مثال، نگه داشتن یک تبلت بسیار سنگین و عریض ممکن است در حالت پرتره چالش برانگیز باشد.

نمایش دادن

از آنجایی که نمایشگر همچنین رابط اصلی رایانه لوحی است، نقش مهمی در تصمیم خرید شما دارد. عواملی که باید در نظر گرفته شوند عبارتند از اندازه، وضوح، زاویه دید، روشنایی و پوشش. اندازه تبلت را تعیین می کند. با این حال، هنگامی که به وضوح مرتبط است، تعیین می کند که خواندن متن در دستگاه چقدر آسان یا دشوار است.

اگر رسانه‌های Full HD (1080p) را روی دستگاه تماشا کنید، وضوح اهمیت دارد. حداقل 720 خط (720p) در جهت عمودی مورد نیاز است. زوایای دید زمانی مهم است که دستگاه توسط بیش از یک نفر یا در زوایای فرد مشاهده شود.

اگر تبلت مکرراً در فضای باز باشد، روشنایی چیزی است که باید در نظر گرفت. هر چه صفحه نمایش روشن تر باشد، وقتی تابش خیره کننده زیادی وجود دارد، راحت تر دیده می شود. پوشش ها باید بادوام باشند، بنابراین خراش دیده نمی شود و به راحتی تمیز می شوند.

نرم افزار

بازار تبلت‌ها نسبت به بازار گوشی‌های هوشمند یا لپ‌تاپ، سیستم‌عامل‌های بیشتری برای انتخاب دارد. علاوه بر iOS و اندروید ، سیستم عامل Amazon Fire و Microsoft Windows نیز وجود دارد.
هر سیستم عامل دارای مزایا و معایبی است. نکته کلیدی این است که نحوه استفاده از آن برای تعیین اینکه کدام سیستم عامل به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد، مورد استفاده قرار گیرد.
اگر می خواهید مانند یک رایانه شخصی سنتی باشد، ویندوز ممکن است بهترین باشد. با این حال، این ممکن است مشکلاتی داشته باشد.
تماشای رسانه و بازی احتمالاً توسط iOS به بهترین وجه ارائه می شود، اگرچه iPad ها گران تر هستند.
اگر پلتفرم بازتر با چندوظیفگی بهتر می‌خواهید، اندروید ممکن است بهترین انتخاب باشد. فراتر از سیستم عامل، باید انواع و تعداد اپلیکیشن های موجود برای هر پلتفرم را نیز در نظر بگیرید.

اتصال و شبکه

از آنجایی که تبلت ها دستگاه های تلفن همراه هستند، توانایی آنها برای اتصال به اینترنت بسیار مهم است. دو نوع اتصال در تبلت ها وجود دارد: Wi-Fi و تلفن همراه یا بی سیم.
Wi-Fi ساده است، زیرا برای دسترسی به شبکه های Wi-Fi محلی است. آنچه در اینجا مهم است این است که تبلت از کدام اشکال Wi-Fi پشتیبانی می کند. هر تبلتی باید از 802.11n پشتیبانی کند. بهترین گزینه پشتیبانی از هر دو باند رادیویی 2.4 گیگاهرتز و 5 گیگاهرتز است.
تلفن همراه کمی پیچیده تر است. باید اپراتورها، پوشش، نرخ قرارداد و سازگاری آن با شبکه های سلولی را در نظر بگیرید.

بلوتوث ممکن است برای اتصالات همتا به همتای محلی بین تبلت ها یا برای وسایل جانبی مانند صفحه کلید استفاده شود.

عمر باتری

اگر تبلت را در طول روز حمل می کنید، عمر باتری یک جزئیات مهم است. قضاوت در مورد این مشخصات برای تبلت‌ها سخت است، زیرا برنامه‌های مختلف می‌توانند بارهای قدرت متفاوتی را جذب کنند.

دو روش استاندارد برای اندازه گیری عمر باتری وجود دارد. اولین مورد از طریق مرور مداوم وب است، در حالی که دیگری مبتنی بر تماشای ویدیو است. تماشای ویدیو تمایل بیشتری به جذب انرژی دارد. اگر به‌شدت چند کار انجام می‌دهید یا بازی می‌کنید، انتظار داشته باشید که عمر باتری کمتر از چیزی باشد که تبلیغ می‌شود. زمان اجرای خوب باید حداقل هشت ساعت مرور وب یا پخش ویدیو باشد.

پردازنده ها

پردازنده های مورد استفاده در تبلت ها می تواند متفاوت باشد. این به نحوه طراحی و مجوز پردازنده های اکثر تبلت ها مربوط می شود. اکثر شرکت ها فقط سرعت ساعت و تعداد هسته ها را لیست می کنند. شما اغلب نیاز دارید که بیشتر از این بدانید، زیرا معماری تراشه می تواند تأثیراتی بر عملکرد، عمر باتری و اندازه رایانه لوحی داشته باشد.

فضای ذخیره سازی

در حالی که ممکن است به اندازه لپ‌تاپ داده‌ها را روی تبلت حمل نکنید، اما میزان فضای موجود در تبلت یکی از ویژگی‌های مهمی است که باید در نظر گرفت. همه تبلت‌ها به دلیل مصرف انرژی کم، اندازه کوچک و دوام از فضای ذخیره‌سازی حالت جامد استفاده می‌کنند. نقطه ضعف فضای ذخیره سازی محدود است.

بیشتر تبلت ها بین 8 تا 64 گیگابایت فضای دارند که در مقایسه با لپ تاپ ها کوچک است. اگر فقط در وب مرور می‌کنید، ویدیو پخش می‌کنید و کتاب می‌خوانید، فضای ذخیره‌سازی خیلی مهم نیست. از طرف دیگر، اگر فیلم‌های با کیفیت بالا یا بازی‌های زیادی را ذخیره می‌کنید، مدلی با ظرفیت بالاتر تهیه کنید. به این ترتیب، شما مجبور نخواهید بود داده ها را بین دستگاه های خود به هم بزنید.

تبلت های دارای اسلات حافظه فلش می توانند فضای ذخیره سازی خود را افزایش دهند. فضای ذخیره سازی تبلت را می توان با فضای ذخیره سازی ابری نیز تکمیل کرد، اما این تنها زمانی قابل دسترسی است که تبلت به اینترنت متصل باشد.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس جهت مشاوره