آیا می توان از لپ تاپ بدون باتری استفاده کرد؟

اگر باتری لپ تاپ شما از بین رفته یا خراب شده است، ممکن است از خود بپرسید که اگر می خواهید باتری را خارج کنید، هنوز هم می توانید از لپ تاپ مذکور استفاده کنید. یا شاید فقط می خواهید آن را حذف کنید تا عمر آن را افزایش دهید. مهم نیست چراها، من اینجا هستم تا تمام پاسخ هایی را که نیاز دارید به شما بدهم و به شما بگویم چگونه این کار را با خیال راحت انجام دهید. زیرا…

بله، می توانید از لپ تاپ بدون باتری استفاده کنید. لپ تاپ شما باید به پریز برق وصل باشد تا بتواند کار کند. اگر آن را از برق بکشید، فوراً خاموش می شود، درست مانند یک رایانه معمولی. در غیر این صورت، استفاده از لپ تاپ بدون باتری کاملاً خوب است.

دلیل اصلی وجود باتری ها در لپ تاپ ها در وهله اول این است که قابلیت حمل را به ما ارائه دهد. اما اگر واقعاً به آن نیاز ندارید یا اگر مجبور شدید به دلیل شارژ باتری آن را رها کنید، همچنان این گزینه را دارید.

حتی اگر باتری شما تمام شده و شارژ نمی شود، بهتر است زمانی که از لپ تاپ متصل به آجر برق و پریز دیواری استفاده می کنید، آن را از لپ تاپ خارج کنید. به این ترتیب می توانید از آسیب احتمالی باتری نادرست جلوگیری کنید.

بیشتر بخوانید:

اموزش تخصصی لپتاب 

استفاده از لپ تاپ بدون باتری، خوب یا بد؟

اگر باتری لپ‌تاپ شما از بین رفته، از بین رفته یا خراب شده است، بهتر است آن را بردارید و از لپ‌تاپ متصل به برق استفاده کنید.

خطر از دست دادن داده های ذخیره نشده و حتی آسیب احتمالی به اجزای شما در این راه بیشتر است، زیرا کار کردن لپ تاپ بدون باتری به این معنی است که هر زمان برق قطع شود، دستگاه شما فورا خاموش می شود.

در حال حاضر، خطر قطع شدن برق حتی برای چند دقیقه معمولاً در اکثر نقاط جهان بسیار کم است، اما اگر در مکانی زندگی می کنید که در آن رایج است، بهتر است در صورت امکان لپ تاپ خود را با باتری کار کنید تا جلوگیری از از دست دادن داده های ذخیره نشده

آیا هنوز هم می توانید از لپ تاپ با باتری خالی استفاده کنید؟

بله، تا زمانی که شارژر شما کار می کند و به پریز متصل است و همچنین خود لپ تاپ. برای کاهش خطر گرم شدن بیش از حد یا سایر مشکلات توصیه می شود باتری مرده را خارج کنید. اما معمولاً، حتی اگر به حال خود رها شود، باتری مرده به سادگی هیچ جریانی را وارد نمی کند و هیچ تهدیدی ایجاد نمی کند.

با این حال، اگر باتری کاملاً مرده نیست و درست کار نمی کند – مانند یک باتری بسیار قدیمی ممکن است شروع به کار کند – بهتر است فقط آن را بردارید تا ایمن شود.

آیا استفاده از لپ تاپ بدون باتری بی خطر است؟

بله بی خطر است. اگر باتری لپ تاپ خود را بردارید، تا زمانی که از شارژر مناسب متصل به پریز دیواری و لپ تاپ خود استفاده کنید، هیچ خطری برای آسیب دیدن اجزای لپ تاپ یا سیستم عامل وجود ندارد.

همچنان باید مطمئن شوید که هرگز پین هایی را که قبلاً به خود باتری متصل می شد لمس نکنید زیرا ممکن است منجر به اتصال کوتاه یا حتی خطری برای سلامتی شود.

اما باتری ها همیشه در مناطقی قرار می گیرند که به هر حال دست زدن به طور تصادفی آنها بسیار دشوار است. با این حال، مراقب باشید!

آیا اگر لپ تاپ را همیشه به برق متصل نگه دارید، باید باتری آن را خارج کنید؟

احتمالا شنیده اید که برخی می گویند اگر لپ تاپ خود را دائما به برق متصل کنید، باتری آن را از بین خواهید برد. این شبیه به شارژ کردن باتری تا 100٪ و وصل کردن آن به منبع تغذیه است.

در حالی که این کاملا اشتباه نیست و فشار دادن مداوم برق به باتری لپ تاپ پس از شارژ کامل باعث کاهش عمر آن می شود، حقیقت این است که اکثر لپ تاپ های مدرن مجموعه ای از اقدامات ایمنی را برای بهینه سازی باتری در نظر گرفته اند.به طور خلاصه، حتی اگر لپ‌تاپ را همیشه به برق متصل نگه دارید، وقتی باتری به 100% رسید، دیگر برق نمی‌کشد. حتی برخی از مدل ها به شما امکان می دهند باتری را تا 80 درصد یا چیزی زیر 100 شارژ کنید تا عمر آن را افزایش دهید.شما هیچ تضمینی ندارید که مدل شما این کار را انجام دهد، اما اکثر مدل های مدرن حداقل نوعی محافظت در برابر شارژ بیش از حد و شارژ مداوم باتری ها دارند.بنابراین اگر دستگاه خود را در بیشتر مواقع به برق متصل نگه دارید، واقعاً نیازی به خارج کردن باتری ندارید. بسیاری از باتری ها به راحتی قابل جدا کردن نیستند و در صورت قطع برق یا جدا کردن شارژر، هنوز هم احتمال کمی از دست دادن کار خود دارید.ناگفته نماند که لمس پین های باتری در هنگام شارژ شدن لپ تاپ می تواند باعث آسیب جدی مانند برق گرفتگی شود.

اما اگر باتری مشکلی نداشته باشد، معمولاً حذف آن و همیشه وصل نگه داشتن لپ‌تاپ به برق کار بیش از حد است. اگرچه در عین حال، این هیچ آسیبی به لپ تاپ شما وارد نمی کند.فرقی نمی کند به انتخاب باشد یا به اجبار شرایط، اکنون می دانید که اگر لپ تاپ به برق وصل باشد می توانید بدون باتری استفاده کنید.نیازی به خارج کردن باتری نیست، مگر اینکه کار کند، اما به خاطر داشته باشید که برای کارکردن، باید همیشه لپ تاپ خود را به برق متصل نگه دارید.همچنین ممکن است در اسرع وقت به فکر خرید یک باتری جایگزین باشید یا شاید به‌روزرسانی را انجام دهید و کلاً یک لپ‌تاپ جدید تهیه کنید. ما بهترین لپ‌تاپ‌های 17 اینچی را در اینجا داریم – حتماً برای الهام گرفتن از آنها دیدن کنید.

منبع

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

1 reply on “آیا می توان از لپ تاپ بدون باتری استفاده کرد؟”

profile avatarکوثر گفت:

من لبتابم باتریش خراب شده مجبور شدم بدون باتری استفاده کنم مشکلی که مدتیه پیش اومده اینه لبتابمو کامل خاموش میکنم اما بعدا که میخوام دوباره روشن کنم با وصل شدن شارژر به لبتابم خودکار لبتابم روشن میشه ایا مشکلش ممکنه خطرناک باشه؟ خیلی عجیبه هرچی سرچ کردم چیزی پیدل نکردم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس جهت مشاوره