آیا تلفن همراه باعث سرطان می شود؟ حقایقی که باید همین الان بدانید

آنچه در این پست میخوانید

از زمان معرفی تجاری تلفن‌های همراه، تصور رایجی که در بین توده‌ها غالب است این است که این ابزارها امواج رادیواکتیو مضری را منتشر می‌کنند که می‌تواند باعث سرطان شود. این اعتقاد همه کاربران از دو دهه اخیر است.
به عنوان یه فرد اجتماعی، ما در دنیایی از ابزارها زندگی می کنیم تا زندگی را آسان کنیم. چه در خانه و چه در محل کار، با ابزارهای زیادی احاطه شده‌ایم که معتقدیم فرستنده امواج رادیواکتیو هستند، مانند امواج مایکروویو، رادار، تلفن‌های همراه…
از آنجایی که تلفن همراه یکی از ابزارهایی است که شخص به طور مداوم مانند یک دوست جدانشدنی با خود حمل می کند، اعتقاد بر این است که این ابزار عامل اصلی سرطان است. .تقریباً همه این اعتقاد را داشتند، اما خوشحالیم زیرا برعکس ان ثابت شده است و دانشمندان بسیاری از کشورهای در حال تحقیق، ثابت کرده اند که تلفن های همراه امواج رادیویی ساطع می کنند اما نمی توان آنها را مسئول سرطان دانست.

جدیدترین مطالعه امروز این نظریه را نفی می کند و اعلام می کند که این ابزارهای رادیویی ایمن هستند و به هیچ وجه ارتباطی با ایجاد سرطان ندارند.
ذکر نتایج مطالعات انجام شده توسط بسیاری از کشورها در اینجا دشوار است زیرا این مقاله بسیار گسترده است، ما می خواهیم فقط به آن اشاره کنیم که مطالعات توسط کمیسیون اروپا، دانشگاه سیدنی، دانمارک و بسیاری از آنها انجام شده است.
با در دست داشتن شواهد ملموس، همه مطالعات باور همه افرادی را که تاکنون معتقد بودند گوشی های هوشمند عامل تومورهای سرطانی هستند، نفی می کند.
با این شواهد باید مطمئن بود، اما ما به نوبه خود می‌خواهیم توضیح دهیم که اگرچه گوشی‌های همراه باعث سرطان نمی‌شوند، اما نمی‌توان رد کرد که اگر خانواده خاصی سابقه سرطان یا به عبارتی سرطان ارثی در یک فرد باشد. خانواده، پس عاقلانه خواهد بود که برای پیشگیری از این بیماری احتیاط کند.
همچنین از آنجایی که برخی مطالعات دیگر به این نتیجه رسیده اند که بین استفاده طولانی مدت از تلفن همراه و سرطان ارتباط وجود دارد، بهتر است همیشه اقدامات پیشگیرانه انجام شود.

در زیر برخی از بایدها و نبایدها برای رویکرد پیشگیرانه ذکر شده است:

برخی از این اقدامات احتیاطی قابل اجرا نیستند و همچنین بی‌معنا هستند، بنابراین باید فقط مواردی را که منطقی هستند دنبال کنید!

1. در مناطقی که سیگنال شبکه کم است از برقراری تماس های نه چندان فوری خودداری کنید.
2. سعی کنید با استفاده از هدست برای پاسخ دادن به تماس، گوشی خود را از سر خود دور نگه دارید. ورودی ما – عملی نیست!
3. مکالمات خود را کوتاه نگه دارید. ورودی ما – عملی نیست!
4. زمانی که قصد ندارید از گوشی خود برای مدتی استفاده کنید، همیشه آن را خاموش کنید (این کار نه تنها به شما آرامش می دهد بلکه عمر باتری شما را نیز افزایش می دهد).
5. حمل گوشی خود را در کوله پشتی، کیف یا کیف دستی خود مهم کنید.
6. هنگام خواب تلفن همراه خود را خاموش کنید و سعی کنید تا جایی که می توانید آن را از خود دور نگه دارید. این بدان معناست که نه روی میز کنار تخت یا زیر بالش شما.

نتیجه

چیزی که می‌خواهم از مردم بپرسم این است که حتی اگر تلفن‌ها هر نوع ارتباطی با سرطان داشته باشند، آیا می‌توانید بدون تلفن خود کار کنید؟ من اینطور فکر نمی کنم. انسان امروزی بیش از هر چیز دیگری به گوشی هوشمند معتاد شده است.
لطفا نظرات خود را در نظرات زیر با ما در میان بگذارید.

 

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس جهت مشاوره